Fam Andersson

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina - 9 januari 2011 21:30

Gokväller!


Nu börjar helgen närma sig sitt slut , tyvärr!

Åter till normala 5 dagars jobbevecka. Skolan börjar imorgon för barnen, tillbaka till normala rutiner... ganska skönt ändå.


Igårkväll firade vi mig med de närmsta. Fick pengar o presentkort, ska kolla på ett par snygga jeans har jag tänkt mig. Får se vad det blir!

Jag hade fixat ox o vildsvinsgryta m ris o sallad, riktigt god tyckte jag att den blev om man får säga det själv!! Min mamma hade gjort hallonsorbet som hon hade med sig, så ljuvligt god var den. Tjusig var den oxå.

  


Idag har Anton spelat match o Ludvig haft sin första träning med Team 04 , samtidigt, perfekt. Barnen följde med Fam Plato hem o lekte några timmar. Jag o Ola har tagit ner alla tomtar o även packat ner de i sina kartonger o satt upp på vinden, så skönt. Ljusstakarna o stjärnor får hänga uppe en vecka till.


Barnen har tjatat ända sedan de kom hem med pepparkakshuset att de skulle äta upp det när vi inte skulle ha det mera...

O ikväll var det så dax att få sätta tänderna i detta dammiga hus!!!

      

Det var mest roligt att banka i sönder det så det var pepparkakssmulor i hela köket. Några tuggor blev det också, men det var nog inte så gott som det tänkt sig!

Känns skönt att fått undan det mesta av julen. Lika roligt o mysigt det är att sätta upp allting, lika skönt är det när allt kommer ut o blir som vanligt igen!!!


Tur att julen inte varar fram till påska...


Nix pix tack o ajö för idag! Imorgon börjar skolan o alla ska upp tidigt!

Gonatt.

Av Carina - 1 januari 2011 14:15

GOTT NYTT ÅR alla vänner:)


Så jag nu har vi ett nytt orört år framför oss med massa överraskingar o nya mögligheter. Ska bli spännande att se vad som händer under 2011!


Lite småseg idag är man allt. Hela Fam Andersson  sov länge idag, precis vad vi behövde, ladda batterierna efter en hård Nyår!! Nej, då den var ganska lugn o skön.


Kl 17,00 var vi inbjudna till Fam Olsson i Rydebäck, tillsammans med Fam Ståhl.

Började med lite Välkomstdrink tillsammans med Philadelphiabädd med löjrom o kex. Barnen sprang upp o lekte tillsammans.

Som vi gjort innan om åren så hade vi delat upp maten. Lotta fixa förrätten beståede av Kräftstjärtar på salladsbädd med citrusdressing.

Barnen fick små söta ost mackor.

Därefer var det dax för huvudrätten som Sylvia hade gjort, Fläskytterfilé i senapssås med stekta champinjoner och rödlök, Tina Nordströms potatisgratäng.

Anton o Ludvig åt potatisgratängen o berömde den verkligen, SUPERGOD!!

        

 

Efter lite paus o snack intog vi min efterrätt, Vit choklad Pannacotta med bär.

Barnen fick fixa sin egen marängsviss.

Supergott allting o perfekt upplägg att alla gör något!!! En rikitigt mysig o relativt lugn nyår.

 

Nu är Willhelm här o leker med Ludvig, Calle är här o é mé Anton (man får numera inte säga leker längre när det gäller Anton o hans kompisar)

Jag bare é själv också, så skönt inga måsten idag.

Vi ska köra iväg till mina föräldrar senare o äta middag o sova över där, för imorgon är det Tyringe Cup! (o min födelsedag), hi,hi!!

 

 

 

 

 

Presentation


Välkomna till Fam Andersson. Här kan ni följa våran vardag...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards