Fam Andersson

Alla inlägg under maj 2010

Av Carina - 29 maj 2010 16:00

Shopping på Centersyd med Anton nästan hela dagen. Han har fått många nya kläder, skor o en hatt...

Fick själv bestämma, varit inne i provrum. Tänk min store gosse har varit med mor o shoppat o gissa vem som fick mest saker... ANTON:) Men han var jättenöjd med allt . Tog en bakad potatis innan vi drog oss hem igen.

Nu är det snabbvisit i hemmet för snart bär det av först mot Eslöv o hämta upp Ludvig hos F+F sen hem till Mormor o Morfar för morsdag middag.


Önlsar alla Morer en härlig Morsdag imorgon:)

Av Carina - 28 maj 2010 21:00

 Gokväller i stugan.

Nyss hemkommen från LA o Dannys Corner, vi e så mätta allihopa. Supergod planka som vanligt intog vi där ikväll för att fira lite Bröllopsdag som vi hade i onsdags 26/5. 9 år... tänk vad tiden den går:)


På morgonen blev jag uppkallad av Anton o Ola o ut i garaget, där lågg en stor kartong på golvet med en filt över...                                           
                    Det var precis en sådan fin solstol som jag länge önskat mig.                               Så nu ska bara solen o värmen komma så man kan använda den...


Nu blir det mys i soffan med min man o Anton. Ingen Ludvig, har knappt sett honom på hela veckan, Han har flyttat hem till Farmor O Farfar, han var så trött på dagis att han skulle inte gå där mer tyckte han. Han ville börja skolan nu...

Men så enkelt är de ju inte rikgit men F+F, har haft tid med honom så det var ju perfekt:)


TAck för min fina solstol puss på Er


Av Carina - 23 maj 2010 21:30

Gokväll i stugan.

Vilken helg vi haft, bara varit hemma och fått gjort mycket, tycker jag.


I fredags när jag kom hem från jobb, så blev det årets första grillningen i den Anderssonska familjen.

På hemvägen ringde jag hem, frågade vad de tyckte vi skulle äta o givetvis som alltid blev svaret TACOS... Nej, sa jag det blir det inte!!! Det blir grillning, då hör jag ja,ja,ja,ja, i kör, alltså blev det uppskatta  . Karreskivor i god marinad, goda såser, pommes, sallad o SPARRIS:) Det är bara så gott med sparris.

Efter middagen var vi såå mätta. Vi tog oss en lång runda i det sköna vädret, barnen cyklade o jag gick. Hemma igen 21,40, tyckte barnen det var dax för fredagsmys, lite sent men några godisbitar o tv, blev det.


Lördag vakande vi med lite mulet väder, men ganska varmt. Varmare blev det ju längre dagen gick o solen kom fram, Vilken varm skön dag detta blev.       

 Jag plockade, satte upp på vinden, tog ut trädgårdsmöblerna. Ola var i trädgården o fixade hela dagen o långt ut på kvällen... Anton lekte med Calle hela dagen, de var i sin koja o byggde. Anton sov över hos Calle! Ludvig lekte med Caspher, han åt även middag hos oss på kvällen. När vi ätit middag o de även fått lite godis, så följde vi Caspher hem. Sen tog jag o Ludvig en lång skön runda även denna kväll.

Ola fortsatte i trädgården.


Söndag idag sov vi alla länge, det var välbehövligt. Idag har det inte alls varit lika skönt väder, kallt o blåsigt. Ludvig ringde Farmor o Farfar o frågade om de ville komma o fika rabarberkaka med oss på em. Givetivs kunde de inte säga nej till Ludvig:)

Vi gick ut o satte ihop studsmattan. Ludvig har hoppat o hoppat.Jag gjorde rabarberkaka, som blev såååå god.

Anton o Calle, såg vi inte mycket av de kom upp o sa hej sen stack de till kojan o har varit där mest hela dagen även idag.


Caspher kom ner o lekte med Ludvig några timmar, men sen var de met ovänenr så då var det dax för C att gå hem igen.


Farmor o farfar kom vid 15 då fikade vi. Ludvig ringde Klara o frågade om hon ville komma ner o pröva hans nya studsi. Hon kom cyklandes ner till oss o stannade några timmar. Kul. Sen blev det dax för middags lagning, grillat med hemmagjorda klyftpotatis, mumsigt värre:):)

Nu är barnen duschade o sover sött i sina sängar. Farmor o farfar har kört hem o snart är det läggdags för denna frun också.

Mysig helg har det varit, fått mycket gjort, barnen har lekt och   haft det jättekul

sov gott  

Av Carina - 20 maj 2010 12:45

Hej på Er alla!!


Lunch på jobbet, tänkte skriva några rader...

Har precis fått massage, så NICE:)


I måndags var Ludvig hos tandläkaren o lagade sitt håll i tanden(igen), den andra lagning försvann... o  gör den det igen , ja, då måste de nog dra ut tanden för hållet är SÅ STORT:(

Men han var jätteduktig o sa inte ett pip! Jag satt snällt o tittade på o kände hur ont det gjorde i mig. För tandläkaren, tycker jag inte om:( eller rättare sagt det hon gör med mig i tänderna, för min tandläkare är väldigt snäll egentligen :)


Han var lite öm i tanden så han följde med mig till jobbet resten av dagen. Det blev en ganska lång dag för honom mellan 10-16,30. På lunchen körde vi en liten runda till Burlövs center o köpte Mc donalds till honom. Men det gick bra. På kvällen var det som vanligt simning för honom. Han har verkligen blivit mycket vågligare o simningen sitter inte långt borta nu...  


Tisdag 20100518. Idag har jag varit med Anton i skolan hela dagen 08,00-13,00.

Alltid kul att se o höra vad de gör i skolan under en dag. Först var vi ute en 1 timme på morgonen, de fick vara 2 o 2 o så fick de olika lappar, där de skulle läsa sig fram o leta upp saker i skogen o komma o vissa fröken. Kreaktiviteten flöddade på alla barnen. Det var en bra övning, med många moment. Därefter gick vi in o pratade om vad Allemansrätten är för något. RAST:)

Hela klassen därefter. Anni (fröken ) presenterade mig och barnen sjöng den fina sången "jag måste ringa Carina, för att aldrig glömma dig..." fick även veta att det var Lars-Kristers som sjöng den! Sedan fick barnen fortsätta med alfabetet, det var bokstäverna X o Z som stod på tur denna dagen. Det ritades, skrevs, klipptes o klistades. Jätteduktiga var de allihopa.  

Sen var det LUNCH dax. Det stod FIskburgare på menyn, mycket god mat o ett härligt salladsbord.

Efter lunch var det var det halvklass med fröken Anni. Matte stod på schmat. Jätteduktiga barn satt tysta o räknade i sin mattebok i 1 timme. Räckte upp handen när de behövde hjälp! De sista 15 min fick de lova att ta fram sin ritbok och rita i om de ville, men många fortsatte i sin mattebok istället:)

Därefter var skoldagen slut. Jag o Anton cyklade hem. Tog ut hans nya cykel på premiär tur nere på grusplanen. Man måste övningsköra innan man kan ge sig ut på gatorna med denna cykel, den har 27 växlar o ingen fotbroms, så det gäller att öva på både att växla o att bromsa!

Det gick hur bra som helst, men lite mera övning får det bli.'

'

Därefter var det i bilen o in till stan för att röntga Antons rygg. Vi skulle vara där 14,20, belv inkallade direkt o kl 14,30 var vi nere i bilen o på väg hem igen. Snabba bud här.

Till dagis o hämta Ludvig. Inom affären o proviantera oss för vidare färd mot Saxtorp o Mette http://www.happy-nails.dk/ där jag fick "nya naglar", så skönt. Å givetvis jättenöjd. Barnen fick vara med denna gången!!! Gick faktiskt bra, med tanke på att det tar 2 timmar att fixa till naglarna... men de lekte, åt fikan vi köpt och snackade!

Hemma o fixade middag till oss. Därefter blev det läxa o lite tv.


Onsdag 19/5. Dagis, skola o jobb som vanligt. Hem i 190 för att kunna vara på plats i Hålan för grillkväll med Brännboll med Antons klass kl 17,30. skulle ju helst varit där en stund innan eftersom jag är klassmamma o arrangör till detta evenemang. Men vi kom prick dit 17,30 o då var det redan många där. så kul o vilken tur vi hade med vädret. Tror nog att regnet verkligen hängde i luften hela kvällen, men inte en droppe kom på oss. En helt perfekt kväll o vilken uppslutning det var. Alla 18 barnen var där med någon förälder o sina syskon. Även Fröken Anni var med oss. Jättekul  .


Nix, nu får det vara slut !!!Trevlig fortsatt dag


Av Carina - 14 maj 2010 12:41

Japp, det var ettag sedan jag skrev, sorry...

Tänkte bara uppdatera er lite vad som hänt sedan sist.                Påsken var vi hemma och tog det mest lugnt, barnen lekte med kompisar och åkte roller.


På Påskdagen kom Mormor o Morfar till oss och vi körde o bowlade på Curla.se inne i stan, barnen tycker det är jätteroligt och vi med. Sen körde vi hem till oss o åt påskmats rester, mumsigt:)


Fortsättning följer...  

Ovido - Quiz & Flashcards