Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Ut med trädgårdsmöblerna:)

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!


Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist.

I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att svänga inom Lisbeths väv o blomstuga för att fixa till en ny vårkrans att ha på dörren. Blev superfin. Ola har varit ute i trädgården hela helgen, tagit bort julgranar, krattat gräsmattan o planterat penseer så fint o vårigt det blir på en gång. När jag kom hem efter min lilla tur så satte jag på kaffe o fixade lite mackor till oss som vi satt på framsida o åt i solen. Riktig vårkänsla var detta. Hämtade hem barnen igen o vi tog ut resten av trädgårdsmöblerna tillsammans. Tog en liten em fika på trädäcket o njöt i solen. Sedan har jag mest varit inne o fejjat (alltså städat, inte F.B) det behövdes verkligen. Vi fixade o trixade till sent på lördagen så det fick bli pizza/kebabtallrik till middag efter alla duschat.


Söndagen kom farmor o farfar till oss. Farfar hjälpte Ola i trädgården o farmor tog tag i högen med stryktvätt, efter att hon o Ludvig varit på besök i leksaksaffären ! Det blev faktiskt ingen ny traktor...det blev ett redskap istället!!! Tror egentligen inte han behövde det heller, men:) 

Jag fortsatte med mitt fejjande !!

Fixade våfflor till lunch, hade även några extra barn som älskade våfflor på besök:)

Barnen lekte o var ute hela dagen.

Barnen åkte i sängen o så var det så dax för sista delen av triologin. Man sitter på helspänn hela tiden. Riktigt bra o jag som har en viss tendens att ALLTID somna vid tv-n har nu hållt mig vaken 3 söndagar i rad.  

Nu måste jag sova o ta igen några timmars sömn, för jag har varit jättetrött hela dagen idag. gonatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Av Carina - 14 mars 2011 13:59

                                                   Så var det sagt Magnus skulle duscha om det blev GULD , så det var bara att hoppa in i duschen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards