Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

bowling o Speakers Corner

Av Carina - 6 mars 2011 19:45

gokväll! Nyss hemkommen från en härlig hockeyhelg i Limhamn. Men det ska jag berätta om en annan dag!

Nu till vad som hänt under veckan som gått!


Vi började måndagen som vanligt på jobb!

Pappa fyllde 60 år denna dagen 28/2 de hämtade barnen på fritids.

Mamma hjälpte Anton med läxorna så de var helt klara när jag kom hem.

Vi skulle ut o fira pappa lite till på den stora dagen.

Jag hade bokat bowling till oss på Curla kl 18,00. Det gick jättebra, barnen tycker det är roligt med bowling o ja vi andra också såklart.

    

Sedan blev det planka på Speakers Corner inne i stan. Supergott o trevligt!

Kaffe o tårta tog vi hemma hos oss. Eftersom det var måndag o ny jobbedag dagen efter så var vi nöjda. Tror nog den där Nassen för dagen också var nöjd med en hejdundrande fest på lördagen o sen lite mys med oss, på själva födelsedagen. Tack för allt mamma & pappa.

Veckan rullade sedan på som vanligt med träningar o läxor.


Torsdagen var det dax för Ludvig o gå till tandläkaren, han hade för 3-e gången tappat sin lagning i en kindtand. Nu fanns det tyvärr ingen återvando, tanden skulle ut!!!!! Jag var inte heller riktigt med på att det skulle ske direkt! Men hon bedövade honom. Han blev så klart väldigt ledsen först för att det stack till i kinden o sen när den där konstiga känslan att bli bedövad började infinna sig. Tyckte så synd om honom, min lille kille!  Det var inte det värsta...sen tog hon fram den "stora tången" vikade lite o vips så var tanden ute o blodet sprutade, usch ryser bara jag tänker på det.

Vi fick tanden med oss hem i en liten kista. Ny tid fick vi också då de måste ta ut den andra kindtanden på andra sidan också. Därefter var det dax att åka till skolan för L o jobbet för mig, men han ville inte till skolan o det förstår jag, så det var till att köra hem o hämta datorn o DS o sen till Malmö. Han var lite ledsen hela förmiddagen ville varken äta eller dricka något. Försökte att vi skulle gå över till Lunda vägens grill o äta köttbullar till lunch, men nej inget passade. Vi bestämmde att vi skulle köra till Burlövs Center o gå på Coop o köpa pannkakor, sylt o mjölk. När vi kom in på Coop stod det först provsmakning av Pågens olika bröd o där mumsade han i sig några bitar bröd med god apptit:) Sen stod där kräftsoppa m morot o där blev det 2 portioner, sist men inte minst kom vi till efterrätten äppelpaj med massa kaneo vaniljsås. Så nu var apptiten o den vanlige Ludvig tillbaka, så skönt!

Den där kräftsoppan tyckte han var jättegod, han sa sen att "Mor jag kan inte glömma den kräftsoppan den var sååå god, sån kan jag ha med mig imorgon på utflykten till Sjöfartsmuseét"

Jag sa, men den kan du inte värma i U-båten. Jodå sa L, det finns säkert en spis bredvid toan...Det finns lösningar på allt, för barnen.


När vi körde hem för kvällen var vi inom Lund o hälsade på Camilla en liten stund eftersom hon låg på sjukhuset i väntan på o.p på fredagen. Hon tittade väldigt mycket på oss, kul att se:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards