Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Ett viktigt samtal...

Av Carina - 9 mars 2011 15:33

Såg på Tre´s hems

sida att man kunde vinna en iPhone 4 om man skrev om ett riktigt roligt, märkligt, viktigt, konstigt eller kanske spännande telefonsamtal som man fått från en god vän någon gång?


Mitt samtal som jag nu tänker berätta om är ett samtal jag aldrig kommer att glömma i hela mitt liv. Det värsta samtal man kan få förmodligen!

Det är lite drygt 5 år sedan detta hände. Jag hade gått o lagt mig o sov, telefonen ringer vid 23 tiden, lite yrvaken o rädd som man blir när det ringer vid den tiden på dygnet. Det är min mamma som berättar för mig att min kära syster som befinner sin andra sidan jordklotet i Los Angeles har ramlat av en häst o är svårt skadad. En kompis har precis ringt o berättat detta för mamma. Svenska ambassaden är på plats på sjukhuset (UCLA) med henne. Det blir en lång natt med samtal hit o dit. Vi vet att hon är svårt skadad, ramlade av en häst o slog i bakhuvudet  o ligger nu i koma. Hon är på det bästa sjukhuset i L.A med bästa tänkbara vård man kan få.

Mamma o jag tar beslutet att flyga dit dagen efter. På flyget dit hoppas vi att hon har vaknat o kan säga något när vi kommer fram...Så blev dock aldrig fallet, än idag kan hon inte prata med oss, inte äta, inte gå, hon kan inte göra något själv. Hon flögs till Sverige några månader senare och bor nu i en lägenhet i Höör med assistenter som hjälper henne dygnet runt.


Ett viktigt o tragiskt samtal från min Mamma, som vi alltid kommer att bära med oss.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards