Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Helgen i maj

Av Carina - 23 maj 2010 21:30

Gokväll i stugan.

Vilken helg vi haft, bara varit hemma och fått gjort mycket, tycker jag.


I fredags när jag kom hem från jobb, så blev det årets första grillningen i den Anderssonska familjen.

På hemvägen ringde jag hem, frågade vad de tyckte vi skulle äta o givetvis som alltid blev svaret TACOS... Nej, sa jag det blir det inte!!! Det blir grillning, då hör jag ja,ja,ja,ja, i kör, alltså blev det uppskatta  . Karreskivor i god marinad, goda såser, pommes, sallad o SPARRIS:) Det är bara så gott med sparris.

Efter middagen var vi såå mätta. Vi tog oss en lång runda i det sköna vädret, barnen cyklade o jag gick. Hemma igen 21,40, tyckte barnen det var dax för fredagsmys, lite sent men några godisbitar o tv, blev det.


Lördag vakande vi med lite mulet väder, men ganska varmt. Varmare blev det ju längre dagen gick o solen kom fram, Vilken varm skön dag detta blev.       

 Jag plockade, satte upp på vinden, tog ut trädgårdsmöblerna. Ola var i trädgården o fixade hela dagen o långt ut på kvällen... Anton lekte med Calle hela dagen, de var i sin koja o byggde. Anton sov över hos Calle! Ludvig lekte med Caspher, han åt även middag hos oss på kvällen. När vi ätit middag o de även fått lite godis, så följde vi Caspher hem. Sen tog jag o Ludvig en lång skön runda även denna kväll.

Ola fortsatte i trädgården.


Söndag idag sov vi alla länge, det var välbehövligt. Idag har det inte alls varit lika skönt väder, kallt o blåsigt. Ludvig ringde Farmor o Farfar o frågade om de ville komma o fika rabarberkaka med oss på em. Givetivs kunde de inte säga nej till Ludvig:)

Vi gick ut o satte ihop studsmattan. Ludvig har hoppat o hoppat.Jag gjorde rabarberkaka, som blev såååå god.

Anton o Calle, såg vi inte mycket av de kom upp o sa hej sen stack de till kojan o har varit där mest hela dagen även idag.


Caspher kom ner o lekte med Ludvig några timmar, men sen var de met ovänenr så då var det dax för C att gå hem igen.


Farmor o farfar kom vid 15 då fikade vi. Ludvig ringde Klara o frågade om hon ville komma ner o pröva hans nya studsi. Hon kom cyklandes ner till oss o stannade några timmar. Kul. Sen blev det dax för middags lagning, grillat med hemmagjorda klyftpotatis, mumsigt värre:):)

Nu är barnen duschade o sover sött i sina sängar. Farmor o farfar har kört hem o snart är det läggdags för denna frun också.

Mysig helg har det varit, fått mycket gjort, barnen har lekt och   haft det jättekul

sov gott  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards