Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

inskolning

Av Carina - 21 augusti 2009 19:31

Hej


Igår torsdag 20/8 hade vi inskolningsamtal med Anton. Det var med hans fröken Annie i deras klassrum kl 08,00. Tänk att han är så stor att han ska börja 1B i Asmundtorps skola. Gud, vad tiden går. Det känns som det var igår han föddes!! Det gick hur bra som helst, lite nervörs var han allt. Han sa till mig att han tjuvkikat in igår i klassrummet så han visste redan var han skulle sitta, för fröken hade satt upp namnskyltar med deras namn på varsin plats i klassrummet. Han rusade snabbt in för att sätta sig på sin blivande plats, men det vissade sig inte vara rikgtigt rätt för på långt håll hade han inte haft riktigt koll på alla bokstäver så där stod inte Anton utan Albin, så nu var det till att leta upp sin riktiga plats! Det blev bra det också, insåg han snabbt. Fröken Annie berättade lite om div. Anton fick en alldeles ny fin läsebok som bara var till låns, så den fick man gärna klä med lite papper. I den skulle man få läsläxa varje vecka, men det som var vikigast för att kunna lära sig läsa var att ÖVA LITE VARJE DAG. Så nu är man en förälder med ännu mera ansvar! Nu ska det övas på lära sig läsa o skriva:) Efter samtalet köre jag till jobbet o Anton var kvar på fritids resten av dagen.


Först idag fredag har allvaret med 1B börjat. Nu är det "dax för fredasmys:)"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards