Fam Andersson

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Carina - 15 november 2009 16:30

hej hopp, en vecka går fort...

Varit en vecka med rätt mycket aktivitet.

I tisdags var det öppethus på Dagis, så då fick man komma o fika på en mumsig äpplekaka o vanlijsås hos Ludvig på Kanin. Sen bar det av till ishallen, jag stod i kiosken 16,40-20,00 medans barnen tränade.


Onsdagen var det dax för Anton´s utvecklingssamtalObestämd.

Det gick jättebra, han fick mycket beröm av sin frökenTungan ute. Han var flitig i skolan, ville verkligen lära sig, satt o gjorde sina saker utan att störa de andra, ville gärna hjälpa till, noga med att städa o plocka undan. Jodå, det kändes väldigt bra efter vi pratat med fröken. Man vill ju att ens barn ska kunna uppföra sig o lära sig en massa saker i skolan.

Hem o fixade mat för att sen var det sängen tidigt för mig o barnen. Väckarklockan ställdes på 03,45Rynkar på näsan!! Inget vidare, men det var bara att massa sig upp ur sängen. (vet inte hur många gånger jag vaknade den natten, typiskt när man vet att man ska iväg på något viktigt, då sover man som en kratta)in i duschen o på med kläder, körde hemifrån 04,40 o var vid Svågertorp 05,10, alltså det kändes som man var helt ensam i hela världen då det inte var några bilar,  parkerade min bil. Fredrik(min chef) hämtade upp mig 05,20 o vi körde över bron o in på Kastrup. Chekade in o passade på att fika lite frukost innan planet lyfte till Stockholm 06,55.

På Arlanda hyrde vi en bil o körde till Sandviken för kundbesök hos Sandvik AB. Det var mycket trevlig o intressant att få besöka en sådan stor arbetsplats, idag jobbar det 5000 person där, det är den näst största arbetsplatsen i Sverige!! Jag pratar nästan dagligen med dessa damer som jobbar där på skeppningen, så det var kul att få ett ansikte på tjejerna.

Jag var hemma igen kl 20 på kvällen då var man ganska trött, det blev lite mys med barnen innan läggdags.


Lördag gick verkligen åt till ishallen, Ludvig hade hockeyskola 08,30-09,30, därefter hade Anton träning  09,40-11,00, då fick även småsyskonen var med om de ville såååå... givetvis Ludvig fortsatte på isen o var stolt som en tupp att han tränat med 02órnaTungan ute. Därefter snörade även jag o Ola på oss våra skrillor o åkte på allmänhetens. Gissa om Ludvig var trött när vi gick av isen vid 12,30!! Det blev några timmars träning! men det var kul, känns lite i benen idag(hm). Innan vi körde hem på blev det ett besök på Mc`Donalds.

Eftermiddagen o kvällen blev ganska lugn, lite städning o sen blev det våfflor till kvällsmatSkäms. Så nu har jag kommit på en sak jag ska önska mig i julklapp!!! Ett dubbelt våffeljärn, tog en evinerlig tid att göra våfflor till oss fyra!! Så någon som läser här som tänkte ge mig julklapp, så vet NITyst.(hi,hi)


Idag söndag har jag o barnen precis kommit hem från badet i Höör. Där har vi badat o myst med mormor nu några timmar. Så skönt, nu känner man sig verkligen ren. Barnen åkte i rutschbanan x antal gånger, det tog ett tag innan Ludvig vågade åka själv, men när han väl gjort det 1 gång så ville han inte sluta. Anton simmade i den djupa med mormor, vi badade bubbelpool allihopa. Anton o jag satt i ångbastun tillsammans,han tyckte det var jätteskönt(me too) Det var första gången jag var i Höör på badet, men det kan varmt rekommenderas, så det får vi göra om(snart). Nu leker Ludvig med Lovisa. Anton står ute o skjuter med sin bandyklubba o boll på mål!!! Det gjorde han igår när vi kom hem också i 2 timmar!! Han ger aldrig upp den mannen, men övning ger färdighet ,så det är bra:)


Nu ska jag gå o fixa lite middag till oss. ha en bra vecka, så höres vi

Kram alla som läser...

Ni får gärna lämna någon kommentar så jag vet vem ni ärFlört(hi,hi)

Ovido - Quiz & Flashcards