Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Min Farmor 92 år idag

Av Carina - 29 december 2010 21:30

Gokväll


Idag fyller min kära gamla farmor 92 år.

Vi har varit o gratulerat henne nu ikväll, Ludvig var inte med o det hade hon ett himla bry med. Hon frågade säkert minst 20 gånger var Ludvig var... så är det att bli gamal o senil. Men annars är hon ganska pigg.


Ludvig blev kvar hos sin farmor o farfar för han skulle med sin kompis till IKEA o leka i leklandet. Anton hämtade vi upp därifrån. Så imorgon får han följa med Ola på jobb.


Ola o barnen har varit lediga mån-tis. Tisdagen tillbringade Anton o Ola i Trelleborg på cup. Jag skjutsade först iväg A+O kl 6 på morgonen till Häljarp där de fick åka vidare med tränaren till Trelle. Hem igen duschade o fixa till mig, väckte Ludvig sen körde jag honom till Eslöv o Farmor o Farfar.

Därefter till Malmö o jobbet till kl 16,30 då jag körde till Trelleborg för att kolla sista matchen för lejonet. Hade suttit hela dagen o följt de på Cuponline:)

Det blev lite blandade resultat, de där dansklagen är ganska tuffa o kör med hårda tacklingar. Därefter bar det av till Eslöv igen o lämna av Anton. Han bad farmor att väcka honom kl 01,00 då hockeymatchen började... jodå, farmor satte klockan gick upp o försökte väcka en något slagen Anton efter en hård Cupdag, Han bara vände på sig o sov vidare... kl 05,30 kom han in till Farmor o sa att han skulle kolla hockey, då sa farmor det är redan slut, A satte på Tv o kollade texttv o kom fram till att Sverige vunnit, så han gick o la sig igen o sov till kl 10:)


Nu ska jag också lägga mig o sova, sista jobbedagen imorgon för detta året...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards