Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

vilken vecka... o helg:)

Av Carina - 25 oktober 2009 21:45

back in bloggen...

Veckan har varit full av diverse aktiviteter, nya naglar, hockeyföräldramöte för Anton, tjejplanering för ev fest... får se hur det slutar, (men det var trevligt att träffas o snacka skit o äta gott, tack Sylvia:))hockeyträning för barnen, dock har jag själv inte hunnit träna denna veckan... trist! Fredagen åt vi tacos o hade myss hela familjen. Lördagen stack alla grabbarna hemifrån 07,45 för hockeyträning med Ludvig först o sen hemmamatch, seriepremiär för Anton o U-8, mot Trelleborg. Det blev tyvärr förlust. Men så är det ibland.

Ola prövade sina nya skidskor på allmänhetens själv innan de begav sig hem till Ove där Anton skulle på kalas.

Ludvig blev upphämtad av Niklas vid 13,30 tiden o de körde hem till Farmor & Farfar där Sara, Klara o Tuva också var. De hade en mysig dag o kväll tillsammans. Ola o Anton körde också dit efter Anton kom hem från kalaset.

Sara gjorde fotbad, pedikyr o manikyr på alla barnen, så de var så fina om alla sina naglarTungan ute.


Jag själv blev upphämtad av min chef kl 08,30 o vi begav oss lite norrut för en konferans/Aci helg på Hotel Skansken i Båstad. Ankomst Båstad 09,30. Där vi möte våra kollegor från Göteborg. Vi började med att fika en helt ljuvlig fralla o kaffe. Vi hade konferans därefter framtill lunch.


Det var längesedan jag åt en sådan lunchbuffe... där fanns hur mycket godsaker som helst, soppa, sallader, grönsaker, kött, fisk, frukt, kex, ost ja, listan kan göras lång o därefter stod det en dessertbuffe som aldrig tog slut:) Man var ju tvungen att smaka lite på den också givetvis.


Samligen igen 14,30 där ingen mer än jag o chefen visste vad vi skulle hitta på resten av eftermiddagen.

Det blev en tur ut på havet med en RIB båt, körde längs kusten o ut mot Hallandsväder ö, där vi fick se några sälar sticka upp sina små huvud. En helt perfekt eftermiddag blev det. Det regn som strillade ner när vi körde på morgonen upphörde o tom solen tittade fram.   
Alla var nöjda o glada, lite småfrusna efter 1 1/2 timme ute på havet. På hotelet stod kaffet o en smörgås o väntade på oss när vi kom tillbaka.

Därefter blev det lite egen tid, då jag passade på att lägga mig i Spa- avdelningen i ett varmt skönt bad.

precis var jag verkligen behövdeKyss

Samling åter kl 18,30 för kvälls övningen som också var en överrasking.

Det blev taxi färd mot era10:3, en gastronomistudio. Där vi själva fick laga våran egen 3 rätters meny. Det var bara så himla kul o inspirerande o det tyckte allaTungan ute. Vi blev indelade i 3 grupper o sen var det bara full rulle, superkul.

Dessert på era10:3   Förrätt på era10:3  

Tyvärr glömde jag att ta kort på min egen tallrik när huvudrätten kom in, den rätt jag själv var med o tillagade.

Allt var såå himla gott, tack till våran instruktör kocken Tobias Östlund.

Gå gärna in på deras hemsida www.era10:3.com


Kvällen avslutade vi i baren på Hotell Skansen med lite drinkar o skitsnack...

Cosmopolitan lite senare på kvällen...  

Söndag var man rätt seg, tack för att vi fick en extra timme denna natt. Vintertid har jag aldrig uppskattat så mycket som denna söndagen...

Vi körde från båstad vi 10 tiden så jag var hemma vid 11.



Då var det bara att se till att resten av familjen fick kläderna på sig för vidare färd mot Höllviken o kusinträff hemma hos Annika, Magnus, Måns O Hugo.

Det blev en skön söndag, barnen lekte jättefint tillsammans allihopa 6 grabbar o 2 tjejer i åldern 4-7 år. lite stimm o stoj får man räkna med givetivs. Men inget bråk o gnäll utan bara kul, som vanligt att ses allihopa.

Tuva o Ludvig 091025   Klara o Ludvig 091025   Kusinträff i Höllviken 091025  

Vi körde därifrån vid 18 tiden. Hem till Farmor O Farfar o lämnade barnen där de skulle var lite lovlediga mån o tisdag. Det är LOV vecka denna veckan som kommer, så det blir en kort jobbvecka för mig, ska bli skönt att vara ledig tors o fredag. Barnen ska vara lediga hela veckan, Ola är hemma på onsdag.


Då ska barnen o jag hitta på roliga saker:)


det blev ett långt inlägg, hoppas nii inte somnat när ni läst klart:)


sov gott!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards