Fam Andersson

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Carina - 9 mars 2010 21:15

Hallojs igen!


Tisdagkväll, snart dax för sängen igen...

Igårkvälll var jag o hälsade på min Farmor på sjukhuset i Lund, (hon är en gammal tant 91 år) har legat där nu i 2 veckor... var o hälsade på henne i förra veckan också en kväll, hon såg lite piggare ut nu, men som sagt hon är gammal, men man kan skoja med henne fortfarande o det känns bra. Hon blev jättegglad att jag kom o hälsade på henne igen. Dock är hon väldigt glömsk av sig o pratar o frågar samma saker gång på gång, men det får man ta! Det känns bra att man hälsat på henne, hoppas hon snart kommer därifrån!

Ikväll var det hockey träning först för den lille o sen för den store, det var min uppgift ikväll att ta han om barnen. Ja, Ola hade klätt Ludvig o han var ute på isen när jag kom dit, men sen var det nästas tur... han klär sig rätt bra själv, men man får liksom säga till annars blir det mycket snack med lagkompisarna...

skulle även agera lite "matrialare" o hälla vatten på flaskorna,det är egentligen Olas uppgift, men han skulle få utbildning i slipmaskinen. Så det var mycket ansvar för mig ikväll! så när Anton ar kläd o klar var det att hämta Ludvig som tränat klart, av med all utrustning o kläder o in i duschen. Köpte hanmburgare till honom, snackade lite skit med andra hockeyföräldrar... Anton tränat klart så in med honom och av med allt... ja o nu äntligen är barnen i säng o lugnet har lagt sig!


Hittade en bra bild på mig o mannen när vi var i Göteborg för någon vecka sedan.

  

Ovido - Quiz & Flashcards