Fam Andersson

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Sälen v 4

Av Carina - 8 februari 2011 12:31

Hemma igen från ett underbart Sälen, Lindvallen!

Jobbat 1 vecka också för den delen, så jag är lite sen på uppdateringen!


Oavsett så hade vi en underbar vecka i Sälen tillsammans med Sara, Niklas, Klara o Tuva. Bodde tillsammans i en helt perfekt stuga för 8 pers i SkiLodge Village.

Alla barnen gick tillsammans i skidskola varje dag mellan 11-12,15, så då gällde det att passa på att åka för oss vuxna. Barnen utvecklades under hela veckan o är nu väldigt duktiga allihopa. Hänger med överallt, åker hela långa backar (Gustav o Märta) utan att stanna. Anton tyckte när vi åkte hem att varför stanna bara 1 vecka??? O, att vi skulle hinna åka 1 vecka till under denna säsongen! Jo, det hade varit roligt helt klart.

Långa dagar var det varje dag. Men en så skön semester. Perfekt väder hade vi soligt runt -5 grader. Lite blåsigt vissa dagar, men ska dock inte klaga. Förra året hade vi runt -15 varje dag o då var det lite bistert.


Mycket afterski på eftermiddagen var det. Vi var i Experium o lyssnade på de olika banden som spelade där under veckan. Barnen var nere i källaren o spelade  på de olika spel som finns där.


Showstars får man ju inte missa när man är i Lindvallen!

I år uppträdde Anton o Ludvig med Man Boy.

    


Vi åkte upp till toppen med bandvagn och åt foundue en kväll. Så gott o vilken färd vi fick i bandvagnen! Jättekul!

      

Snögubben var redan klar i år när vi var där. Har inte hänt förrut. Den är verkligen gigantisk:)


Avslutar med lite bilder från veckan som gick.

                                

En SUPER vecka i Sälen. Tack till ER ALLA som var med, kram


 
 
Sylvia

Sylvia

8 februari 2011 15:04

Så härligt det ser ut att ha varit! Killarna är riktiga skidproffs nu antar jag ;0) Förstår att de vill tillbaka!

http://familjenolsson

 
Ingen bild

Lotta

10 februari 2011 16:22

Ser ut att ha varit en kanonvecka :) Härliga bilder!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 7 april 2011 12:06

Gomidda Torsdag 7/4! Idag har de gått ut med klass 2 varning, storm ska det vara/bli idag!! Blåser gör det varje dag känns det som. Vill ha värme o vår NU!!!   Veckan springer iväg, fredag imorgon igen...   I tisdags var jag o en väninnan hos...

Av Carina - 6 april 2011 14:30

Förra veckan var det mycket planerade o fixande inför en fullspäckad helg. Torsdagen på lunchen var jag o handlade fika till 400 personer!!! Körde in till ishallen för att lämna av allt på kvällen, när jag kom dit så kom jag på att jag hade ju in...

Av Carina - 28 mars 2011 20:45

Ny vecka har börjat!   Tänk att hela helgen som gick hade vi inte ett enda dug planerat, så skönt det var. Det var nog några månader sedan sist. I lördags skjutsade jag iväg barnen för att leka när jag ändå var ute o körde så passade jag på att...

Av Carina - 24 mars 2011 21:30

Idag var det dax igen. Vi hade planerat det lite mer i detalj denna gången, pratat om det mycket. Nu visste han ju hur det skulle kännas!!! Ola skulle VABBA idag o följa med honom. Klockan 8 var det så dax för Ludvig att sätta sig i tandläkarstolen f...

Av Carina - 20 mars 2011 20:45

Gokväll. Lite uppdatering för helgen som gått. Fredag kväll gick vi in till våra kära grannar o hade tacomys, åt, drack vin o snackade. Skönt sådär en fredagkväll när man e lite halvsleten efter en jobbevecka!   Lördag: Ludvig hade samling ...

Ovido - Quiz & Flashcards