Fam Andersson

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Carina - 6 september 2009 20:15

Får väl skriva några rader igen, efter veckan som gått.

Fattar inte vart tiden tar vägen, söndag kväll igen o snart dax för att inta sängen:)


I tisdags 090901, var Ludvig på badkolonin med dagis o sicket väder de hade, strålade solsken o minst 25 grader, så han hade badkläderna med sig o bade de hade de gjort i omgånger. MYSIGT!Cool Lotta hämtade hem både Lovisa o Ludvig, tack för hjälpen. På kvällen var det dax för hockey skolan med Ludvig , men han ville inte så vi bestämmde att han o jag skulle köra dit på lördag o pröva första gången istället. Anton tränade mellan 18,10-19,00. Jag har bestämmt mig för att när de ändå är på hcokey träning så ska jag också göra nått nyttigt istället för att bara sitta o o titta på när de tränar. Så nu ska det blir spinning träning för mig. Jag var på ett pass i Häljarp, gick från tåget till Hälsohuset, tränade o en började jag gå hemmåt, hann nästan halvvägs innan resten av familjen hämtade upp mig.


Onsdag 090902, Farmor hämtade Anton när han slutade skolan kl 13,00, de letade upp Ludvig nere på dagis. därefter hade de kört in till stan o Mc Donalds, eftersom Ludvig inte hunnit äta lunch innan han blev upphämtad. Hemma hos hade de plockat av de sista plommen från trädet. (Farmor gör plommonkakor) Anton ränsade lite ogräs o var duktig som vanligt! Farmor hade gjort pyttipanna till oss, som de redan ätit, när jag kom hem efter jobb.  På kvällen när jag kom hem gjorde Anton sina sista del på läxan. Ritade o skrev i sin läxbok o vi läste i läsebokenGlad.


Torsdag, 090903, tog tåget till Landskrona, Ola O Anton släppte av Ludvig där, sen tog han o jag bussen in till stan o Teamsportia för att handla det Anton provat ut. Ola & Anton körde till ishallen för att träna. Det blev en hel del inhandlat; hjälm o klubba till Ludvig, handskar,suspensoar till Anton, de vita hjälmarna som han prövat ut hade de skickat till ishallen, så den köpte vi sen på lördagen i stället. De är en del av hans presenter när han snart fyller 7 år. men givetvis fick han allt direkt så han kan börja använda det. ja, det blev en hel del av det o 1500 :- fattigare, men, men tyckte ändå att jag fick en hel del för de pengarna. Jag hittade en liten blus till mig själv på rea också:) När vi var klara där så var kl 18,45, så vi började gå mot ishallen, tog en liten paus på Kayos där jag åt en korv m pommes o Ludvig fick glass. Var var nästan ändå framme vid ishallen när Anton & Ola kom med bilen. se var det hem o i säng.


Fredag, 090904, körde till jobbet. Var inne o pratade med Anton´s fröken en liten stund på morgonen, han visade sina böker o vad allt de gjort sedan de började skolan. JÄTTEDUKTIG! Roligt att se. På lunchen var jag på Burlövscenter o handlade present till Liam o skridskoskydd till Ludvig(de glömde vi igår). På vägen hem efter jobb var jag på centersyd o handlade dels på ICA o så skulle jag ha en vaxduk till våra nya köksmöbler som Ola o barnen hämtade hem denna kväll. Jag vart inte hemma förrän vid 19,30, så det blev hamburgare från MAX till kvällsmat.

o lite fredasmys därefterTungan ute.


Lördag,090905, Jag o Ludvig intog ishallen, mot protestSkrikandes.Han skulle inte åka skridskor. Jag sa att vi skulle iaf köra dit o titta o kankse pröva lite... Innan vi körde hemifrån säger han, när jag lägger innan han saker i bilen, "Nu vet jag varför vi tar med oss alla grejerna, jag ska också få en en plats precis som Anton där de kan vara på ishallen"!!! Men skam den som ger sig, när han väl kom ut på isen efter 5011 om o men, SÅ, säger den lille fisen, "DET ÄR JÄTTEROLIGT" o leendet är över hela huvudetSkrattande.

Då vet man att man inte gjorde fel när man nästan tvingade iväg honom. Mor vet alltid BÄST!!

Han var jätteduktig o for fram med sina 2 koner till hjälp. Så nu har den rädslan släppt, så då är det bara att ge järnet!!


Vi körde hem fixade lite!


Anton hade samling med sitt u-8 lag 15,10 i ishallen , så då var det bara att ge sig iväg igen.

Ludvig följde med. De byttade om till hockeyutrustning, sen tog de en runda i Karlslundsparken som uppvärming.

Sen skridskor på o match mot Malmö. Kollade en liten stund, sen kom Farmor o tog över ansvaret för barnen. De små LEJONEN förlorade dock matchen. Så trist, men, men så är det man kan inte alltid vara bäst o vinna.

Jag körde hem o duschade o fixade till mig för kvällens KRÄFTSKIVA, hos Tomas & Jenny. Farmor o barnen hämtade oss o körde oss till Svalöv. Mycket trevlig fest var det, god mat o dricka. I dag har man varit TRÖTT, i sängen kom man inte förrän vid 3.


idag, söndag 090906, sov det gjorde i lääänge o det var skönt. Sen har jag varit duktig o städat o fixat här hemma hela dagen. Farmor & farfar kom med barnen vid 18,30 tiden då vi åt min köttfärslimpa(mums). Nu har jag läst för Anton o han sover. Ludvig följde med F & F hem igen, så får han en extra ledig dag. Nu ska jag osså lägga mig. gonatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards