Fam Andersson

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Carina - 13 september 2009 21:30

Hej igen , ännu en vecka till ända.


Veckan har som vanligt gått i snabbt o i hockeyns tecken...

Jag har varit snuvig o inte kunnat tränat, som jag bestämmt mig för. Men det känns bättre nu, så nya tag!


tisdag 090908: Ola hämta Ludvig hos farmor & farfar, till fritids o hämta Anton o sen till hockey.

jag tog tåget o bussen dit o kollade, det går framåt för honom, inte långt kvar så släpper han konerna...

Sen var det Anton´s tur.


Torsdag: 090910; Ludvig har varit på badkolonin idag igen, superbra väder men dock lite för kallt för bad.

Christel hämtade honom på em o de var o fikade på maddes o mysste. Vi hämtade upp honom vid vattentornet vid 20 tiden efter Antons hockey. Han o Christel tittade när Ante & Roger seglade.


Fredag 090911, mys o pizzakväll med fam Ståhl hemma hos oss, invigde våra nya köksmöbler:)


Lördag 090912; jag o Ludvig körde till hockeyskolan 08,30-09,30 träning.

Bytte om o körde o kollade där jag har tänkt börja träna Nautilus, Korpen i Landskrona, det passar bra med tider o jag kan gå dit från tåget . såg jätte bra ut, så jag bokade upp mig på 2 tider till veckan tisdag & torsdag.Till ICA Kvantum vi for o handlade för söndagens kalas för Anton & Ola.

Hem igen fixade lite lunch till oss, Farfar kom precis också.

Jag pillade kycklingen till Flygande jakob som vi åt idag(söndag), förberedde lite för kalaset.

Kvällen gjorde vi inget speciellt, tog det lite lugnt, tittade på tv o myste:)Tungan ute


Söndag 090913; Idag har vi haft kalas för Anton & Ola, mycket trevligt var det. Camilla o Lena kom vid 13,45 o de andra strax efter. Jag o Lena var helt rörda till tårer efter Camilla´s ankomst, hon tittade på Ludvig (som satt bredvid henne i rullstolen,Anton o jag stod bredvid o Lena lite längre bort) ja hon tittade som aldrig förr jag har sett henne göra, inte den arga blicken som man ibland kan få av henne när hon öppnar båda ögonen, utan så snällt o bedjande tittade hon på Ludvig, sträckte upp sin ena arm precis som hon ville ta i honom (nu börjar jag gråta igen...Gråter) o länge följde hon honom med blicken, tittade på mig när jag pratade med henne. Helt otroligt var det, samtidigt som det kändes konstigt! Vad tänkte hon på? Var känner hon i dessa stunder, då hon verkligen kändes så närvarande... vet ibland inte om man vill veta eller inte, tänk om om verklgein försökte säga oss något ,men inte kunde(hemska tanken). Hon tittade på oss alla mycket under hela eftermiddagen o det kändes bra.


Vi fikade tårta o drack kaffe, när Anton hade öppnat alla sina presenter som han fick.

Cykelhjälm, skjorta, tröja, strumpor, hockeypuckar o en hel bunt med pengar som han säger.

En del av dessa pengar har vi redan handlat hockeyutrustning för till honom, men givetvis ska han får en peng själv o handla något i leksaksaffären, tycker jag.


Därefter snackade vi lite o tog det lugnt, började förbredda för middagen Flygande Jakob som vi åt vid 17 tiden. Det blev perfekt timing. Alla var nöjda o körde hem vid 19 tiden. Kanon. Så fick man lite tid att röja o mysa lite innan det var läggdax för barnen. så nu är det snart läggdax för mig också. Ny vecka nya tag imorgon igen.

    Anton 7 år  

Ovido - Quiz & Flashcards